2015. március 30., hétfő

A sikeres ingatlanhirdetés titkai - Home Staging alapjai 2. rész

Home staging alapjai, 2. rész



Forrás: www.davinci-haus.de
A tavasz nemcsak a zöldülő természet, a húsvét időszaka, hanem a nyíladozó ingatlanpiacé is. Idén ez ráadásul duplán is érvényes, hiszen a több éve stagnáló piac 2015. év elejétől erőteljes növekedésbe kezdett – az új, forint alapú hitellehetőségeknek és a szocpol újraindításának köszönhetően.

Sok tulajdonos több hónapja, esetleg több éve tartó sikertelen értékesítése után végül mégis ingatlanközvetítő segítségét kéri – még ha eredetileg nem is tervezte. Persze ez még mindig nem garancia rá, hogy az ingatlan rövid időn belül, jó áron gazdára talál, hiszen az ingatlanszakmában is vegyes szakemberek tevékenykednek, az irodák között is nagy különbségek vannak. Javaslatunk: amennyiben ingatlanközvetítő segítségét kéri, alaposan nézzen utána a kiszemelt cég(ek)nek, csak olyan, megbízható partnert válasszon, olyannal kössön szerződést, aki igazán hozzáértő munkatársakkal dolgozik. Szóval itt sem minden esetben az ár a döntő – sőt!

Most maradjunk az elszánt, rugalmas tulajdonosoknál, akik továbbra is önállóan, saját maguk szeretnék értékesíteni ingatlanukat. Első és legfontosabb, hogy egy igényes, sikeres ingatlanhirdetést állítsunk össze – ez nem is olyan egyszerű ám, mint elsőre gondolnánk, semmiképp sem egy vasárnapi ebéd utáni ráérős félóra eredménye. Ha nem akarunk ennél több energiát belefektetni, jobb, ha bele sem kezdünk…

A valóban sikeres hirdetés hozzávalói:
  • Az ingatlan részletes, de lényegretörő, szöveges bemutatása. Fontos, hogy találjuk meg az egyensúlyt a szükségesen elegendő és a már feleslegesen sok információ között. A túlságosan bő lére eresztett leírást csak kevesen fogják elolvasni.
  • Jó minőségű, mind magát az ingatlant, mind a környezetét bemutató fotók készítése – nem részletfotók, amik pár berendezési tárgyat mutatnak csak. (Képek nélkül is lehet persze próbálkozni, bár nem sok értelme van – rendszerint hetekig, hónapokig hiába várjuk az érdeklődő telefonokat.)

Forrás: www.davinci-haus.de

A fotók készítésének alapelvei: az ingatlanhirdetéshez csatolt fotók elkészítésére nagy figyelmet kell fordítani, nem kevés előkészületet igényel; rendrakás, minden apró kütyü, kacat elpakolása – legalább a fotó készítése erejéig (aztán persze amikor jönnek megtekintésre is érdemes hasonló állapotot kialakítani, különben csalódott lesz az érdeklődő). Ha nem rendelkezünk profi géppel és világítási eszközökkel, fotós ismerősünk sincs és pénzt sem szeretnénk költeni profi szakember munkájára, legalább azt várjuk meg, amíg egy szép, derült, napsütéses napon a lakás legszebb fényében tündöklik (persze csak tiszta ablakok mellett! – a tiszta üvegfelületen 30-40%-kal több fény jön át…); sötétebb helyiségekben kapcsoljunk a természetes fény mellé mesterséges világítást is!
Nagyon fontos a címfotó kiválasztása, hiszen sokszor azon áll vagy bukik, hogy megnyitják-e hirdetésünket. Legyünk nagyon körültekintőek a megfelelő kép kiválasztásakor!


Forrás: www.davinci-haus.de
Kedvező, ha tudunk csatolni az ingatlanról megfelelő minőségű, méretarányos(!) alaprajzot – ilyet akár magunk is készíthetünk, de ha nincs időnk vagy kedvünk bíbelődni vele, szakember segítségét kérhetjük.

Alaprajzzal – legalábbis igényes, hiteles változattal – ritkán találkozunk a hirdetésekben (nem a sajtpapírra firkantott méretarány nélküli skiccekre gondolok…), pedig tulajdonképp fontosabb, mint az egyes apró helyiségek fotója. Főként felújítandó állapotú ingatlanok esetében, hiszen az alaprajz mutatja meg a benne rejlő lehetőségeket. Ha szakember segítségét kérjük, akár átalakítási javaslat is készülhet, ami szintén nagyban megkönnyítheti az eladást.

  • Nagyon fontos, hogy a fotók készítése, valamint az érdeklődők fogadása előtt rendet tegyünk, kitakarítsunk – erről ugye már az első bejegyzésben is ejtettünk pár szót. Szelektáljunk, dobozoljuk el a felesleges dolgokat, ha költözünk, ezt úgyis meg kell majd tenni! Ezeket egy kamrába, tárolóba, esetleg nagyobb beépített szekrénybe pakolva máris szellősebb, tágasabb érzetű lakást kapunk. (Viszont senkit nem szeretnénk az erkély/loggia tárolóként való használatára buzdítani – egy potenciális érdeklődő szemében nagyon visszatetsző tud lenni a rumli látványa.)
Ha nem lakunk az ingatlanban, könnyebb dolgunk van. Szintén fontos a lomok, felesleges holmik eltávolítása, bútorból is csak az maradjon, ami jót tesz az összhatásnak – a lerozzant, ócska darabok inkább csak rontják a képet.
Üres vagy hiányosan berendezett lakás esetében érdemes egy funkciókat bemutató, jelképes bútorzatot elhelyezni – no, nem a nagymamától örökölt, szomszédtól kiszuperált régi, értéktelen darabokra gondolok, hanem az ingatlan stílusához illeszkedő, egységes képet mutató berendezésre. Természetesen nem kell feltétlen mindent megvásárolni, bútorokat bérelni is lehet - aki pedig tudatosan készül a lakás piacra dobására, annak nem kell hónapokat várni a sikeres eladásra! 

  • Akár üres, akár berendezett lakással van dolgunk, pár jól eltalált dekoráció, falikép, esetleg néhány helyiség átfestése, egy-két tapétabetét alkalmazása elképesztően fel tudja dobni az összképet. Kis szépérzékkel megáldott tulajdonosok ezt maguk is kivitelezhetik, de összetett, bonyolult tereknél, nem biztos ízléssel inkább érdemes szakemberre bízni a dolgot. A befektetés egészen biztosan meg fog térülni!
  • A sikeres eladás tekintetében még egy nagyon fontos dolog van: az ingatlan értékének megállapítása. (Magyarországon általában irányárról beszélünk, hacsak nem emelik ki, hogy fix az eladási ár.) A magyar már csak ilyen, szeret alkudni – még a fix árból is. Szóval ezt érdemes figyelembe venni, de csínján kell bánni vele, mert túl magas irányár megadása esetén nagyon könnyen elszalaszthatjuk a potenciális vevőjelöltet.
Az ingatlanunk reális értékét a piac gondos felmérése után lehet igazából meghatározni. Sajnos nem elég, ha csak a hirdetési árakat nézzük meg, hiszen lehet, hogy az adott lakás már hónapok óta azon az áron nem kel el – ha egy ilyenhez viszonyítunk, nagyon melléfoghatunk. Szóval fontos, hogy ne csak egy adott pillanatban vizsgáljuk az árakat, hanem folyamatosan figyelni kell, hogyan alakul a piac, mi, mennyiért, mennyi idő alatt kel el. Ha időnk és lehetőségünk van rá, érdemes párat meg is tekinteni, hiszen egy-egy ilyen látogatásból nagyon sok tanulságot szűrhetünk le.

Néhány elrettentő fotó ingatlanhirdetésekből (tehát ilyet NE!):
Forrás: www.ingatlan.com

Bízunk benne, hogy kis összeállításunkkal segítségére lehetünk a lelkes tulajdonosoknak, akik maguk szeretnék bonyolítani ingatlanuk adás-vételét.
Ha viszont úgy döntene, hogy noha hirdetését magánszemélyként szeretné feladni, de a tökéletes hirdetési anyag összeállításához se kedve, se ideje, bátran keressen meg bennünket, egészen biztosan megtaláljuk a módját a személyre (és ingatlanra) szabott segítségnek! :)

Home Staging - "sminket a lakásnak"!

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése